Management TV | Tom Peters: Listening
Dear Audience, Tom Peters uses an example from the healthcare industry to highlight the importance of listening. According to Tom, „the single most significant strategic strength that an organization can have is not a good strategic plan, but a commitment […]
Management TV | Davos 2012
Dear Audience, Barry Salzberg, Chief Executive Officer, Deloitte Touche Tohmatsu Limited, looks ahead to the World Economic Forum’s Annual Meeting held in Davos, Switzerland from 25-29 January 2012. Ulrich Hinsen
Management TV | Komplexe Systeme
Hallo liebe Hörer, Ein weiteres train the eight“ Knowledge-Nugget für Führungskräfte: Komplexe Systeme“. Im Change Management haben wir es immer mit komplexen Systemen zu tun. Was aber sind komplexe Systeme? Was zeichnet sie aus? Wie können wir einen guten Umgang […]
Management TV | Peter Senge
Hallo liebe Hörer, Peter Senge, author of The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, … Ulrich Hinsen
Management TV | Unternehmenskultur
Hallo liebe Hörer, Unternehmenskultur und Management. Im Interview Edgar K. Schein Ulrich Hinsen
Management TV | Chancen und Risiken in der Wissensgesellschaft
HORIZONTE. Expertengespräche des Stifterverbandes: Interview mit dem Mathematiker und Philosophen Gunter Dueck, Chief Technology Officer bei IBM Deutschland… Ulrich Hinsen
Management TV | Employees Attention
Hallo liebe Hörer, Tom Peters zu Employees Attention … Ulrich Hinsen
Management TV | Philip Kottler
Hallo liebe Hörer, der große Philip Kottler in einer wunderbaren Rede zu Marketing, Sales and Change … Ulrich Hinsen
Management TV | How Mercedes Benz Successfully Uses Social Media to Engage
Dear Audience, Brian Solis talks with Eleftherios Hatziioannou, former Global Social Media Manager at Mercedes-Benz (Currently at s.Oliver as of January 2011). Ulrich Hinsen
Management TV | DNA von Innovationen
Hallo liebe Hörer, hier ein sehenswertes Interview von Harvard Business Review zur „DNA von Innovationen“. Jeff Dyer, professor at Brigham Young University’s Marriott School of Management and coauthor of „The Innovator’s DNA,“ outlines the four ways leaders come up with […]