Transforming SOCIAL SYSTEMS – strategic management
Dear Audience, when looking at the major players within a nation’s society – the government, the people and the economy – it becomes clear that social systems, the public infrastructures that support a nation’s citizens, are central to the strength […]
Major misperceptions of low and middle-income countries – strategic management
Dear Audience, through a combination of internal dynamics and external trends, todays low and middle income countries are growing on their own terms and not by mimicking the trajectories of mature markets. Still many investors have yet to notice. They […]
WE ARE POSITIVE – Strategic Management
Dear Audience, „It’s character that creates impact“ – that’s the slogan of Roland Berger Strategy Consultants, and it also happens to describe the story behind the company quite well. What began as a one-man show in 1967 in Munich, Germany, […]
Trend Compendium 2030 – Strategien umsetzen
Hallo liebe Hörer, wie sieht unsere Welt in 20 Jahren aus. Das Trend Compendium 2030 von Roland Berger Strategy Consultants unterstützt Strategieentwickler und das Top-Management darin, diese Frage genauer zu beantworten. Dabei führt das Trend Compendium 2030 Ergebnisse aus globaler […]
In Gründung. Die europäische Ratingagentur kommt
Hallo liebe Hörer, das Europaparlament hat vor kurzem die Schaffung einer europäischen Ratingagentur gefordert. Roland Berger Strategy Consultants bestätigt in diesem Zusammenhang, dass Sondierungsgespräche mit Vertretern der hessischen Landesregierung, von Frankfurt Main Finance e.V. und der Deutschen Börse geführt werden, […]
Konjunkturszenario 2012 und die RBSE – Strategien umsetzen
Hallo liebe Hörer, das Konjunkturszenario 2012 ist die erste Veröffentlichung der neu gegründeten Roland Berger School of Strategy and Economics (RBSE). Mit dieser Institution will die internationale Unternehmensberatung die Analyse volkswirtschaftlicher, betriebswirtschaftlicher und gesellschaftspolitischer Entwicklungen zusammenführen. Ziel ist es, die […]
Strategien – Trauen Sie Ihrem Gespür
Hallo liebe Hörer, Entwürfe für die Zukunft? Strategen können sich nicht mehr auf das Wahrscheinliche vorbereiten, langfristige Planung scheint unmöglich. Trotz schwer planbarer Zukunft gilt jedoch der Anspruch: Führungskräfte müssen strategisch entscheiden. Dafür fordert Roland-Berger-Chairman Burkhard Schwenker ein neues Leadership-Verständnis: […]
What best performing forecasters think. The Oil Price Forecast for 2012
Dear Audience, there was a time when demand for oil would go down, if the economies in industrialized nations slumped. As a consequence, the oil price would decrease, too. But now, it’s the emerging economies such as China which consume […]
2012 as year of change – Management Radio im Interview mit Charles Edouard Bouee
Dear Audience, 2012 will be a year of dramatic economic and social challenges, but especially one of political change, with transitions of power taking place in 60 countries affecting 50 percent of the world’s GDP. That’s why Roland Berger Strategy Consultants […]
Brand bias in a Mandarin collar – strategic management
Dear Audience, nearly 1.2 billion customers with purchasing power – an attractive notion for consumer goods providers. Brand affinity is increasing among the Chinese. Yet what drives China’s consumers? What are the regional differences? Insights into strategic target group … […]