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Lean into leadership! | Strategic Management

Dear Audience,  Facebook COO Sheryl Sandberg is one of the most powerful women in the world. Now she has written a book with which intends to show women the way to the top. It also reveals the three decisive turning points in her own career. 

Here comes one of the biggest moments of her career. In August 2011 Sheryl Sandberg joins the top club, being ranked fifth in list of the world’s 100 most powerful women by Forbes. Ahead of her are German Chancellor Angela Merkel, the then US Secretary of State Hillary Clinton, Brazilian President Dilma Rousseff, and the head of PepsiCo, Indra Nooyi. Behind her are US First Lady Michelle Obama and the Indian politician Sonia Gandhi. Sandberg has made it. She has it in black and white. She is powerful.

But she does not celebrate. She does not post it on Facebook. Sandberg is embarrassed. When somebody congratulates her in the lobby of the Facebook building in Silicon Valley, she explains at length how absurd and frivolous the list is. When somebody posts her achievement on Facebook, Sandberg asks them to take it down. She never says, “Thank you for the compliment.” “I doubt that a man would feel so taken aback when others considered him powerful,” Sandberg writes in her new book. “Even today, I am still working hard on my self-confidence.”

Lean into leadership! | Strategic Management

Sandberg has a fairy-tale career behind her. After founder and CEO Mark Zuckerberg, she is the top executive at Facebook. She is seen as the silver bullet in the company’s management who has taught Facebook how to make money. Now she has written a very personal book about her route to the top. It is Sandberg’s story and, at the same time, a manifesto of positive feminism …

Ulrich Hinsen | ManagementRadio

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Führungskommunikation | Kernelement des Erfolgs

Thomas Zinnöcker im Interview zum Thema Führungskommunikation

Hallo liebe Hörer,

Thomas Zinnöcker„Führungskräfte – Du brauchst sie auf der einen Seite, weil sonst geht es nicht ins Feld. Auf der anderen Seite sind es die, die am meisten betroffen sind. Sie haben einen Status erworben, sie haben etwas zu verlieren. Sie haben mehr zu verlieren, als viele andere im Unternehmen und von daher ist dieser Überzeugungsprozess höchst relevant …“ So Thomas Zinnöcker. Geschäftsführung Gagfah, im Interview zum Thema Führungskommunikation.

„Ich glaube, dass das Thema Führungskommunikation das Kernelement des Erfolgs eines Unternehmens ist. Eine Führungsmannschaft, die nicht in der Lage ist, Ziele, Wege des Unternehmens den Mitarbeitern verständlich zu machen, gleichzeitig ein Gefühl dafür zu entwickeln, und ich sage betont Gefühl zu entwickeln, was die Mitarbeiter bewegt und wie sie die Mitarbeiter unterstützen müssen, damit sie dieses Ziel für uns, für uns alle, unterstützen und mit erreichen helfen, der kann eigentlich seine Aufgabe als Führungskraft nicht wahrnehmen.“ (Auschnitt aus dem Buch: Führungskommunikation. Dialoge.)

Weiterführender Link
„Führungskommunikation. Dialoge“

Ulrich Hinsen | ManagementRadio

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Vier | Kontinente der Führung (via Management-TV)

Hallo liebe Hörer,

SEHENSWERT: Ulrich Grannemann (Leadion) über „Die vier Kontinente der Führung“

Ulrich Hinsen | ManagementRadio

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Change News | Akzeptanz ohne Budget?

HR-Change-Management-Maßnahmen haben großen Einfluss auf den Erfolg von Projekten

X-PLORERDas beweisen eindrucksvoll etwa die letzten Studien der IBM Global Busines Services . Die Bereitschaft, dafür auch entsprechend Geld auszugeben, ist allerdigs weiter gering. Wie die Kollegen von Bearing Point (Frankfurt/Main) in einer Umfrage feststellten, „planen  mehr als die Hälfte aller Firmen gar keine separaten Kosten für Change-Management-Maßnahmen. Und 13 Prozent der Befragten stellen maximal zwei Prozent des Gesamtbudgets des Projekts dafür bereit.“ Angesichts der niedrigen Erfolgsquoten von Veränderungsprojekten (IBM und SKP-AG)eine kaum mehr nachvollziehbare Ausgabenpolitik. Investitionen sind dringend erforderlich.

Aber auch die weitere Professionalisierung von Change-Management ist gefragt. Viele Aufgaben sind heute bündelbar und machen der Projektleitung den Blick frei für unvorhersehbare Aufgaben …

Ulrich Hinsen | ManagementRadio

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Kommunikation | Danke

Hallo liebe Hörer,

Carsten Rossi berichtet auf seinem Blog und diesem Kanal über das Konzept der Kommunikation+, kommunikative Wertschöpfung und die digitale Transformation der Unternehmenskommunikation.“Als ersten Begriff des Wikis zur Kommunikation+ habe ich versucht, den Begriff „Anerkennung“ im Hinblick auf seine Bedeutung für Social Media, Social Business und eine positive Führungskultur in Unternehmen zu definieren …“

Ulrich Hinsen | ManagementRadio

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Kommunikationsmanagement | Multisensorisches Marketing

Hallo liebe Hörer,

hier eine spannende Podiumsdiskussion zum Thema multisensorisches Marketing. Im Gespräch mit Olaf Hartmann: Dr. Karsten Kilian, Prof. Dr. Dr. Manfred Spitzer, Prof. Peter Sloterdijk und Christin Lüdemann.

Ulrich Hinsen | ManagementRadio

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Eastern Europe.s Turn | Strategic Management

Dear Audience, rarely had the small Polish town of Stalowa Wola enjoyed so much of the political limelight. It was Saturday night, and the assembled dignitaries were holding a musical celebration of China’s biggest investment in Poland, on February 1, 2012, when China’s LiuGong group acquired the construction machinery manufacturing operations of Polish company Huta Stalowa Wola (HSW).

Eastern Europes Turn | Strategic Management

strategic management eastern europes turnHSW is not just any company. During the period of socialist rule, it was a flagship of Polish industry, the country’s leading manufacturer of heavy construction machinery, artillery equipment, and armored personnel carriers. But the factory never really adjusted to the market economy after the collapse of communism: it plunged deep into the red, received one government bailout after another, and ended up as a subsidiary of a giant Chinese corporation.

Eastern Europe.s Turn | Strategic Management

“We were attracted by the technology and the outstanding quality of the finished product,” says Hou Yubo, 31, the vice president of LiuGong Machinery Poland. “It takes many years to develop products like these, but much less time to increase their profitability.” His company bought the factory for around EUR 70 million, and plans to increase its output from 300 to 3,000 machines in five years.

LiuGong Machinery, a global company which has some 14,000 employees worldwide, is one of a growing number of Chinese groups investing in eastern Europe …

Ulrich Hinsen | ManagementRadio